افکار ذهن خشمگین

امام صادق عليه السلام : دل، به نوشتن آرام مى گيرد.

  • دنبال چی هستم ؟

    دنبال چی هستم ؟

  • ذهنم داره منفجر میشه

    ذهنم داره منفجر میشه

  • نمیدونم چرا روحیاتم بهم ریخته

    نمیدونم چرا روحیاتم بهم ریخته

  • دل نوشته های تیر ماه

    دل نوشته های تیر ماه

  • آیا من خوبم ؟

    آیا من خوبم ؟

  • زمانی که تو کتابخونه بیکار بودم

    زمانی که تو کتابخونه بیکار بودم

  • سالی که نکوست از بهارش پیداست

    سالی که نکوست از بهارش پیداست

  • صحبت های روزانه (بهمن 97)

    صحبت های روزانه (بهمن 97)

  • صحبت های روزانه (دی 97)

    صحبت های روزانه (دی 97)

  • nothing else matter

    nothing else matter

دنبال چی هستم ؟

پست شماره 22
دنبال چی هستم ؟
  • تاریخ ارسال : شنبه 25 مرداد 1399
  • بازدید : 197 مشاهده

حالاا بیخیال این چیزا مهم نیست !

تازگی یه کتاب خوندم به اسم اثر مرکب ، کتاب جالبی یه و بعد از خوندش (البته فعلا نصفش رو خوندم و به این نتیجه رسیدم فعلا دست نگه دارم و چیزایی که گفتهه رو کمو بیش استارت بزنم ) به این فکر افتادم که من واقعا چی میخوام از زندگی ؟؟؟؟؟؟؟

بارها شده خواستم چیزی رو یاد بگیرم ! یا کاری انجام بدم ، یا تصمیمی گرفتم برای زندگی و ... ولی همیشه بعد مدت کوتاهی حتی وقتایی که با انگیزه و روحیه قوی تصمیم به انجامش گرفتم یا انجام نمیدم یا نصفه ولش کردم !!

توی این کتاب درباره عادت های کوچیک تو زندکی صحبت میکنه که چقدر میتونه به مرور زمان باعث پیشرفت سطح زندگی فعلیت بشه ، با چیزایی خیلی کوچیک مث اضافه ککردن روزی 1 ساعت یا نیم ساعت کتاب خوندن مثلا ، یا نیم ساعت ورزش کردن در روز و خیلی چیزای کوچیک دیگه .

خلاصه اینکه تصمیم گرفتم چندتا عادت بد کوچیک رو حذف کنم تو زندگیم و چندتا خوبشو جاش بزارم ، البته چیزی که خیلی مهمه تداومه این کار هاست ، کارهایی که هر چند کوچکند ولی در صورت تداوم داشتن دائمی تو زندگی ، متحول میکنه زندگیتو
و نکته اینجاست که برای داشتن تداوم این کارای کوچیک (همون طور که میدونید انجام دادن کارای ساده و راحت همون قدر که انجام دادنشون راحته ول کردنشونم راحته) نیاز به یه هدف ، خواسته ، انگیزه داره که بدونی جرا این کارا رو انجام میدی ، چون میتونی راحت ولشون کنی و دوباره تا نصف شب بیداری ، تا لنگه ظهر خواب ، دیدن تلویزیون و انیستا و ... رو ادامه یا خوردن فست فود و ورزش نکنی و ...

دیدم که قبل از هر چیزی باید هدفم از زندگی رو بفهمم ، میخوام چیکار کنم ، چی بشم تهش ؟ خب اخرش که چی ؟
این چیزا رو باید بدونم و بعد شروع کنم ! البته شروع میکنم ولی باید بفهمم این چیزا رو ، وگرنه بی هدف به جایی ادم نمیرسه !! مث پیاده روی بی هدف ، تهش یهو میبیتی یه جایی هستی دیگه

این جوری که شد گفتم بیامو یه سری به نوشتن و این وبلاگ خاک خوردمون بزنیم و ببینیم چند چندیم اخع با خودمون

قبل اون مسئله کارایی که میخوام انجام بدم رو این زیر لیست میکنم ::

  • دفترچه - ثبت کارایی که تو روز انجام میدم
  • دفترچه - ثبت پولی که خرج میکنم و دریافت میکنم
  •  اتاق همیشه مرتب (نظم بسیار مهمه) - صبح تخت مرتب کنم ، اتاق همیشه مرتب کنم
  • انیستا ، تلگرام تعطیل بع جاش کتاب غیر درسی و دروس دانشگاه یا تفریح سالم دیگه مثل نجاری (ساخت مهره شطرنج که چوبشو اوردم) یا تفریح با برد ها و ...
  • ورزش صبحگاهی - دویدن صبگاهی + شنا بارفیکس
  • خوندن و حفظ کردن روزی یه اصطلاخ انگلیسی
خب فکر میکنم برای شروع اینا زیاد هستم هستن و به نظرم واقعا سخت هست که عادت هایی مث زود بیدار شدن ، کتاب جایه گوشی و ... رو جایگزین چیزایی که گفتم بکنم
حتی بعد از شروعش باید بدونم چرا دارم این کارا رو میکنم دیگه
مشکل اینجاست که نمیدونم میخوام چیکرا کنم !!
دارم برای خارج و زندگی کردن تو خارج تلاش میکنم ؟ نهه با این کارایی که میکنم معلومه که نه !!
دارم برای یه کار استخدامی تلاش میکنم ؟؟ نه
دارم برای راه انداختن کار خودم تلاش میکنم ؟یا ایده ایی برای کار خودم دارم ؟ نه
چه شغلی مد نظرم هست ؟ جه اینده میخوام ، لنتیییییییی هیچی نمیدونممممم واقعا سردر گم هستم، میخوام عرررر یزنم هییی روزگاز
(بعد از 10 دقیقه )
خب داشتم درباره تفریح چوب و معرق کاری و اینا سرچ میکردم و بعدش دفترچه رو اماده کردم و دو بخش کردم صبت هزینه و عادت ها
برای همین روزی که گذشت رو نوشتم و متوجه یه تغییر خیلی ریز شدم ، امروز صبح میتونستم بازم بخوابم ولی بیدار شدم !! ولی هواسم به خرج الکی که میکنم نبود !
برای امروز کافی و میرم بخوابم
دوستدارت pers